Kompaniju je osnovao Manuel Gulon 1892. Ovaj nemiran, maštovit čovek, sa svojim preduzetničkim pristupom, uspeo je sa nekolicinom lokalnih biznismena da predstavi u Španiji u to vreme nepoznat proizvod: keks, koji je nastao u Engleskoj početkom 19. veka.
Galletas Gullon je uspešno zadržao svoju poziciju i rastao tokom godina, preživljavajući periode velikog siromaštva, kao što je Španski građanski rat, u kojem je zadržao nivo proizvodnje i garantovao neprekinute snabdevanje brašnom, uglavnom zahvaljujući svom strateškom položaju u oblasti sa najvećom proizvodnjom pšenice u zemlji.
Od 1950-ih pa nadalje, Gullon je video početak procesa diverzifikacije svojih tradicionalnih proizvoda lansiranjem na tržište svojih keksa Maria i Tostada Dorada, koji su dobili ime po činjenici da su bili umočeni u ulje kako bi dobili svoj izgled. Taj period obeležava i proizvodnju oblatni prelivenih čokoladom i prstenastih peciva, kao i proizvodnju keksa za čaj.
Nakon stalnih investicija i tehnološke obnove, Gullon je promenio svoju komercijalnu politiku i 1979. godine stvorio prvi keks od integralnog brašna na španskom tržištu, a 1986. prvi keks koji se pravi sa biljnim uljima. Ovo je dovelo do stvaranja novog segmenta keksa u Španiji: „keks za zdravlje“, segment u kojem Gullon trenutno vodi u Španiji. Ova prekretnica donela je kompaniji razna priznanja i nagrade.
Godine 1997. i 1999. Gullon je postao prvi španski proizvođač keksa koji je od AENOR-a dobio garanciju kvaliteta i ekološke sertifikate u skladu sa standardima ISO 9002 i 14001.
Stvara se i prva podružnica u Portugalu (Bolachas Gullon) početkom 2000. Navedena godina je takođe dovela do lansiranja na tržište prvog niskokaloričnogog keksa: 'Dijetalni keks bez soli i šećera '. Pokrenuli su „prirodnu liniju ishrane bez šećera“, proizvode pogodne za dijabetičare koji ne sadrže laktozu, fruktozu i saharozu.
Istraživanje i razvoj odveo je Gullona do nacionalnog projekta CENIT-Higearesearch 2007, koji je bio fokusiran na prevenciju neprenosivih hroničnih bolesti (dijabetes, gojaznost i kardiovaskularne bolesti), sarađujući sa kompanijama u agro-prehrambenom sektoru. i raznim nacionalnih i međunarodnim istraživačkih telima.
Trenutno je jedna od vodećih fabrika u Evropi i izvozi u više od 100 zemalja na svih pet kontinenata. Ima izbor proizvoda koji se kreću od tradicionalnih keksa za doručak, kao što su Maria i Tostada, do čitavog niza zdravstvenih keksića: integralnog, vlaknastog, bezglutenskih, niskokaloričnih, organskih i bez holesterola, kao i čokoladnih keksa, vafla...